tisdag, september 05, 2006

Osamlade tankar

S har rätt, även i tysktalande länder finns det trådlöst nät. Problemet är att det finns så lite tid.

Nu har jag iaf haft möte med diverse mer eller mindre viktiga personer och har en timmas paus på Wiens flygplats medan jag inväntar flyget till Zürich. Jag får inte glömma att berömma Wiens borgmästare (hans middagssal är förresten imponerande, synd att han inte kunde närvara när han bjudit in oss dit bara) för att de har gratis nät på flygplats. Fielen danke, eller hur man nu kan tänkas säga på tyska.

Däremot förtjänar passkontrollanten spott och spä. Hur vågar hon påstå att mitt nya fina internationella Id-kort inte är giltig resehandling? Nu har hon iaf fått en vänlig och bestämd lektion i att 1. Österrike är med i EU och 2. Nationella ID-kort gäller som resehandling inom EU. Efter det så fick jag så klart förklara att mitt resmål ligger utanför EU, så hon behöver egentligen kolla att jag har pass så att jag har en giltig resehandling när jag kommer dit.

Fast hur kul är det att skriva om id-handlingar?

Högtalaren påminner igen om att man bara får röka på därför avsedda platser. Restaurangen och dess gäster fortsätter att strunta blankt i uppmaningen. Det känns som att vara tillbaks på 1900-talet.

Wiens koncept med ett tivoli med fritt tillträde mitt i centrum ska ha stort beröm.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home