söndag, juli 23, 2006

Ett kuvert fyllt med glädje

Åkte iväg till affären för att köpa frimärken och se om jag kunde hitta ett par skor (jag ska på bröllop nästa vecka och måste nog ha nya skor och kanske skjorta eller slips tills dess). Kom tillbaks med en USB-kabel från Biltema (kablar som inte skall användas till HiFi bör alltid köpas på Biltema), jag gav nämligen bort min sista i tron på att jag hade ett helt lager hemma och så fick jag med mig två böcker också, leela.exe av Hari Kunzru och Ett öga rött av Jonas Hassen.

När jag hunnit två, eller kanske tre sidor i den senare (för längre än så verkar inte min koncentration räcka, även om boken börjar fett lovande), kommer jag på att jag ska kolla upp vad hon som skrivit om leopardpojken heter. Jag läste om henne i SvD söndag när jag var i Danmark och har ju funderat på att köpa något av henne tidigare, men namnet var som bortblåst. När jag lyfter upp tidningen ramlar ett litet, litet kuvert fram och jag fylls genast av glädje för jag förstår direkt vem det är ifrån och mer en så krävs det inte för att göra min dag. Tack, tack, tack, om du läser detta. Efter att ivrigt ha öppnat kuvertet och läst brevet bläddrar jag fram facit i SvD. Johanna Nilsson är den jag söker, så om jag går ner på stan imorgon och letar någon bok av henne ska jag säkert lyckas komma tillbaks med ett par skor och en slips.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home