onsdag, juli 19, 2006

Mobilbloggen

9 Det här är vad ni sagt:

Blogger chespirito said...

Mobilen super uppenbarlien bort inläggen, när man ska publicera, men har en räv en gång i tiden smygbloggat i mina kommentarer så kan väl jag också. Så det så! Men jag nöjer med att knappa nyckelord: sol, danmark, grön öl, musik i lurarna, röd, beachvolley, vågskvallp och lugn.

12:20 em

 
Blogger Sasha said...

Jag tror att det ska vara en bild? Men jag ser inte! Dumma dumma dumma modem.

11:07 fm

 
Blogger Sasha said...

Nej nu ser jag. Det ska inte alls vara en bild. haha! Men fina röda bokstäver du har knåpat ihop i alla fall. I am impressed. westerlundsbygg.com spana spana.

11:08 fm

 
Blogger chespirito said...

Vad då röda bokstäver? Var? §Idag skulle jag visa världen vilken supertalang jag är på windsurfing och vad händer? Världen blir rädd, får prestationsångest och slår av vinden. Istället bestämmer vi oss för att pröva på Limfjordsstranden. Den möter upp oss med öppna armar, men så fort jag slagit på Limfjords radio ser vi hur algerna tävlar med maneterna om rätten till vattnet och vi är chanslösa.

12:13 em

 
Blogger Kaospatrullen said...

Åh, jag hittade smygbloggen. Hemligt!

9:30 fm

 
Blogger chespirito said...

J och jag var redo. Vi hade laddat för fullt och självförtorendet var på topp. Snart skulle världen få se hur dominante surfare vi var. En lite trevande start och sedan efter 15-20 minuter skulle den första volten komma (se http://ww2.canon.no/WPP/pressebilder/andre-ark/windsurfing.jpg) och snart skulle Limfjordsstranden fyllas av en imponerad och entusiatiskt påhejande publik. Tyskar, danskar, norrmän och kanske en och annan svensk skulle stå förstummade.

Och vad händer? Danskarna blir rädda att de ska överglänsas av två rookies från Sverige och slår av alla vindrakraftverk i hela Danmark. Lika fort som de slagits av, produceras ingen vind längre och våra planer går om intet. Världen får vänta otåligt på nästa illfälle.

10:48 fm

 
Blogger chespirito said...

Räv: Ja, visst var det lurigt? Något sådant skulle du aldrig göra. Det var lite bökigt att blogga via mobilen faktiskt. Jag antar att det är alla cgi-script och Java som ställer till det.

11:05 fm

 
Blogger Kaospatrullen said...

Oh shit, Ches, vi får surfa omkring ibland kommentarerna och leta efter varandra. Det ska stå "Tittut!", då vet du att det är till dig.

1:40 fm

 
Blogger chespirito said...

Hihi, jag som läser så få bloggar. Nu blir det till att leta. Jag får fundera på vad jag ska skriva istället för "Tittut!". 1, 2, 3, ..., 99 och 100! Nu kommer jag!

5:19 em

 

Skicka en kommentar

<< Home