onsdag, juni 28, 2006

Autobahn med stau

Mitt föra inlägg var inlägg nummer 100 i denna undanskymda och i praktiken olästa blogg. Eller blogg och blogg förresten, tidsdödare kanske är en riktigare betäckning. Detta måste självklart firas, så dagen till ära har jag idag fått nytt bredband. Visit åker ut och 28 MBit/s TDC kommer in. Eller iaf 15 Mbit/s, eftersom "hastigheten beror på avståndet till centralen". I ärlighetens namn hade de faktiskt förutsätt 15-17 MBit/s, men det är ändå lite roligt att man får marknadsföra något med dubbla prestanda mot vad som antagligen är normalt.


Min första bredbandsleverantör och hittills bästa hade jag som student i mitten på 90-talet. Studentnätverket RydNet med gammal hederlig TP-kabel fungerade oklanderligt. Efter det har det blivit Bostream (fungerade helt ok), Bredbandsbolaget (djävla förbannade skitbolag slog ut min telefoni i tre månader och ville ta fullt betalt ändå. Undvik, undvik, undvik, är mitt råd), Visit kabelnät (helt ok, tills stadsnätet flippade ut. Inga problem när jag ville bryta avtalet med omedelbar verkan dock. Det ska dom ha beröm för), ComHem (Ja, egentligen hade jag aldrig dom, men det är definitivt dom som kommunicerat mest med mig) och så från idag, trumvirvel, TDC. Så nu är det full fart i bandet, eller iaf halv fart.

Lite roligt att säljare Johanna från just BBB ringde igår. Johanna insåg dock att hon hade en hopplös uppgift när jag berättat att jag redan provat på deras skräp. "Oj då tre månader, det låter inte bra".

2 Det här är vad ni sagt:

Blogger Kaospatrullen said...

Men hey mannen! Jag läser ju - om än i smyg.

Och du bara: "Vem ä dä?" och då kan jag svara: "Jag är ett rävigt litet mongo". Hej hej!

11:21 em

 
Blogger chespirito said...

Haha, det var som fan. Det var länge sen jag s¨g räven smyga omkring här senast. Vad glad jag blir. Välkommen!

12:07 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home