tisdag, juni 27, 2006

SJ-papegojan

När jag svarar "nej" för tionde gången i rad är det uppenbarligen ingen som lyssnar eller bryr sig. Klockan är efter midnatt, det regnar och är kallt och det har gått säkert två år sedan jag senast använde SJs automatiska papegojetjänst. Den gången slutade det med att jag lovade mig själv att aldrig använda den igen, men tyvärr glömmer jag bort löftet i tröttheten, så nu står jag där igen och säger "Nej".

"Nej", ni har inte uppfattat mitt telefonnummer rätt. "Nej", inte den här gången heller, "Nej", det finns ingen 100 i numret det är därför jag inte säger det, eller knappar in det när jag försöker på det sättet. Jag ger upp och accepterar resignerat att papegojan aldrig kommer att uppfatta mitt nummer.

Amex-numret lyckas den få rätt på direkt och säkerhetskoden också, men när det är dags för utgångsdatum är det dags igen. "0907", upprepar jag gång på gång och papegojan svarar "0909 är det rätt uppfattat?". Jag inser att det är meningslöst att skälla ut papegojan utan nöjer mig med mitt tvåhundratrettioförsta "Nej". Tillslut trillar dock polletten ner och papegojan godkänner betalningen. Jag pustar ut, nu fattas bara bokningsnumret.

Papegojan läser upp bokningsnumret medan jag desperat letar efter en penna. Innan jag hittat en penna så har den självklart hunnit läsa klart. Jag ber den att upprepa, men får ett tack och adjö till svar så klart. Fel telefonnummer, inget bokningsnummer, men jag fick betala iaf.

Tack SJ, nu minns jag varför jag undviker er.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home