torsdag, juni 01, 2006

Another brick in the wall

Jag har kommit på en lysande idé, som kommer att få bort alla orättvisorna i skolorna. Jag har märkt att olika elever har olika lätt att lära sig. I vissa fall beror det på att dom har ett bättre stöd hemifrån oh i andra för att dom helt enkelt är duktigare.
Vänsterpartiet har lagt ett behjärtansvärt förslag att förbjuda läxor i grundskolan. Detta för att ta bort orättvisan att olika elever får olika mycket hjälp hemma. Vid en första lyssning lät det som ett genialt förslag, men när jag funderat ett tag kom jag på att vissa föräldrar kanske inte slutar hjälpa sina barn bara för att dom inte har några läxor. Jag slog på min stereo, lutade mig tillbaks och började fundera på en lösning. Medan jag satt där och funderade slog det mig plötsligt att lösningen strömmade direkt ur min stereo:

We don't need no education.
We don't need no thought control.
No dark sarcasm in the classroom.
Teacher, leave those kids alone.
Hey, teacher, leave those kids alone!
All in all its just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall.

Det var inte svårt att inse hur genial Pink Floyds lösningen var. Ingen skola. Ingen undervisning. Ingen orättvisa.
För att inga föräldrar ska fuska och lära sina barn diverse skräp på hemmafronten föreslår jag att alla barn får bo på barnhem från 1 års ålder och fram tills de fyllt 15. Föräldrarna får gärna komma och hälsa på, men då ska det vara under kontrollerade former.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home