lördag, april 22, 2006

Uppläxad av Anitra

Igår blev jag uppläxad av Anitra. Jag fick för mig att kolla roa mig med hennes lilla monopolanalys och trots att jag förväntat mig något riktigt löjligt lyckades hon överrumpla mig. Först får man svara på fem frågor och för säkerhets skull har de sett till att vinkla några av dem rejält. Fråga tre är ett bra exempel. Där får man svara på om man tycker att det är viktigt att det finns ett stort sortiment på en och samma butik. Om man gör det är man naturligtvis för alkoholmonopolet. Jösses.

När man svarat på de fem frågorna får man fylla i sitt telefonnummer och Anitra ringer upp. Med en tydligt bemästrande, Göran-inspirerad röst konstaterar hon att jag förmodligen är emot monopolet och meddelar att hon själv minsann är för det. Meddelandet är underförstått men samtidigt övertydligt: Jag har fel åsikt och är ansvarslös.

Tack Anitra nu vet jag.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home