tisdag, mars 14, 2006

Mobiltelefon

Plötsligt hörs en duns som följs av ett sus. Dunsen kommer utifrån och suset från passagerarna i bussen. När jag vrider mig om ser jag hur en student i 20-årsåldern reser sig från backen, "Oj vi körde visst på någon", säger jag till Erik från the Phone House. Erik försöker sälja telefonabonnemang till mig, men det går inte så bra i bussens muller och när jag säger att vi just kört på någon blir det tysst. Busschauffören bromsar in, backar tillbaks och öppnar bussdörren, ”Hur gick det?”, frågar han oroligt. ”Det är ok ”svarar studenten lugnt och busschauffören stänger dörren och kör vidare. ”Det var visst inga problem”, konstaterar jag, ”vad var det för fördelar med Vodafones fastpris jämfört med Comvigs, sa du?”.

Mobilabonnemang är en djungel, speciellt om man ska synka flera för att få det så praktiskt som möjligt. Dessutom blir säljarna extra hungriga när de hör att det handlar om företagsabonnemang.

Nu är frågan hur länge dröjer k800 innan den kommer med sin 3.2 Mpx-kamera och vill jag vänta på den, eller vill jag hellre ha w810i? Svårt.

Var det någon förutom jag som gick på min förra post förresten? Nä, trodde inte det, själv gick jag på den i en kvart ungefär. Sedan började jag smälta igen.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home