lördag, februari 04, 2006

Ärta i näsan

Sent omsider känner jag behovet att ge min syn på debatten. Debatten om Muhammed och de sju små journalisterna. Jag har inte sett karikatyrerna och är faktiskt ganska ointresserad av dom, däremot har jag förundrats över massmedias bevakning.

Vi har haft yttrandefrihet sen jag vet inte när. Ganska länge iaf. Ändå befinner sig en enad journalistkår fortfarande i trotsåldern. ”Vi får faktiskt publicera det, så det så”, tjattrar man som Madicken och Lisabeth i kör, ”pilutta dig alltså”. Ja, jag vet att Lisabeth hade rätt att peta en ärta i näsan, men det betyder inte att det varspeciellt smart att göra det. Även om hon både kunde och fick. Och visst, klart stackars journalister i trotsåldern har rätt att publicera satirbilder på Muhammed, men varför måste man göra det om man vet att det provocerar och inte skapar något gott. ”Men vi får faktiskt publicera, så det så...”. Så utomordentligt fånigt och omoget.

3 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

Onödigt framförallt.

10:10 fm

 
Anonymous Anonym said...

Ja, som bebisar! Skitlojliga.

2:15 em

 
Blogger Sasha said...

Besökare: 1000
Hipp, hipp!

3:23 em

 

Skicka en kommentar

<< Home