söndag, januari 29, 2006

Öppen spis på övervåningen

Vad gör du? Det låter som att du håller på att tända en öppen spis eller nåt, meddelar S på gtalken (vi är så moderna att vi gtalkar även när båda är i lägenheten). Jag städar, svarar jag. Vi, S och jag, har en egenhet, eller ovana, att skjuta upp städningen alldeles för länge. Det är egentligen förskräckligt, men tyvärr alldeles sant. Och nu har det alltså gått så långt att S inte känner igen ljudet av papper som sorteras, ytor som torkas och golv som dammsugs. Även om hon satt en våning ner borde inte en rasslande dammsugare kunna förväxlas med en öppen spis, hur mycket skräp som än rasslar och knastrar upp längs dammsugarröret. Det finns helt klart en förbättringspotential här, så fr.o.m. nu lovar jag att jag ska bli bättre på att städa. Min första ovana ska bort.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home