torsdag, december 29, 2005

Firar genom att fylla ny spellista i zenen

Så har jag fyllt ett år till och allt är å klart som vanligt. Ja inte riktigt förstås, eftersom jag jobbade och dessutom en till gjorde det bjöd jag för ovanlighets skull på födelsedagstårta på jobbet. Eller snarare någon form av bananbakelse egentligen. Ganska god, men väldigt masstig. Förresten glömde jag nog en på jobbet. Nåja, ingen större skada skedd.

Tror inte att jag ordnar något födelsedagsfirande. Det gör jag i stort sett aldrig. Istället sitter jag hemma och gör en spellista till nyår och inser hur svårt det är att få ihop något för alla. Alltså om jag väljer bra musik (mao sådan musik som jag gillar), blir det alldeles för modernt för de flesta av mina kompisar och dessutom alldeles för mycket R&B. Mina kompisar lyssnar på skittråkig musik och har inte uppdaterat sin musiksmak sedan 80-talet, eller iaf 90-talet. Det är iofs deras ensak, men jag kan inte låta bli att tycka att dom är tråkiga. Min musik är däremot oklanderlig, eller hur S? Löste problemet med att välja låtar från 70-, 80-, och 90-tal, samt 2K och lite mer specifikt från i år och nu är jag ganska nöjd.

Under tiden jag har suttit och knåpat på listan har lite gratulanter ringt. Och jag är så otacksam att jag mest tycker det är jobbigt. Missförstå mig inte. Det är klart det är kul att folk ringer, men jag är en så usel telefonpratare att de flesta telefonsamtalen mest känns jobbiga. Fast om rätt personer ringer blir jag iofs glad. Jag är en egoistisk och kräsen djäkel helt enkelt.

Egentligen hade jag tänkt städa, men som vanligt kom jag inte så långt med det. Jag är sämst på att städa tyvärr.

3 Det här är vad ni sagt:

Blogger Helena said...

Stort grattis till världens bästa popcornkock då =)

10:27 fm

 
Blogger chespirito said...

Tack båda två, å grattis på dig själv också foxy. Jag har alltid hävdat att mellandagsrea och presentshopping är en ideal kombination. :)

10:58 fm

 
Blogger Sasha said...

Grattis!

5:31 em

 

Skicka en kommentar

<< Home