tisdag, december 13, 2005

Vinka med hornen

Ge och ge. Alla kan väl inte ge. En del måste få också. Jag t.ex.

För några år sedan, ja inte så några utan snarare en massa, så följde jag radions julkalender för första och enda gången. Det var Kråkan och Mamma Mu och det var genialt. Det var i ett av dessa avsnitt som Kråkan konstaterade att någon måste få. Jag t.ex.

Precis så känner jag när jag går ut för att julhandla. Visst, jag kommer på lite smått och gott som jag kan tänkas ge andra, men framförallt bygger jag upp ett behov av att köpa massa saker till mig själv. Får jag paketen Mamma Mu, för jag har inga till dig. Igår hittade jag den nödvändigaste prylen jag sett på länge. En digitaltvmottagare som ser ut precis som vilket USB-minne som helst, förutom att man kan koppla en liten söt antenn till den och att den kommer med en fjärrkontroll. En måstepryl till min bärbara dator helt enkelt.

Dessutom behöver jag en radiosändare till min Zen, så att jag kan starta min helt egna radiokanal, ett snyggt pokerset, så att jag kan bli lite rikare på mina kompisars bekostnad och varför inte den här lilla TVn att värma rummet med.

Vinka med hornen Mamma Mu!

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home