fredag, december 09, 2005

Vem fan blir G4 och vad gör Missy?

Spänning ikväll. Vem blir G2, G4, E4 respektive E1? Detta är en oerhört viktig fråga. Förmodligen viktigare än de flesta förstår. I match 30 spelar G4 mot G2 i Dortmund och E4 spelar mot E1 i match 41 i Hamburg. För er som inte förstått det än, så handlar det så klart om VM. För er som behöver ytterligare förtydligande, så handlar det självklart om fotbolls-VM. Inte någon tramsig hockey, gymnastik, volley, eller nåt annan hobby, utan VM. Och ikväll är det lottning (TV4+, missa ej).

Innan vi kommer dit, så måste jag bara fråga. Är det någon som sett det där programmet med Missy Ellioth. Det är någon light-variant på Fame Factory, eller Idol för hip hopare och någon har kommit på den briljanta idén att Missy ska sitta i en ohyggligt ful, alldeles för stor och malplacerad keps, samtidigt som hon suger på en illgrön klubba. Undrar hur dom tänkte när de fick för sig att det skulle se coolt ut? Ja, för jag tror att det är det dom vill få fram. Riktigt patetiskt.

VM-lottningens raka motsats kort och gott. Eftersom jag står på restplats till match 30 och 41 är jag extra spänd på vilka som kan tänkas spela i dessa. Och det avgörs alltså ikväll. Det är -och det kan inte sägas nog ofta- oerhört viktig och spännande. Jag vet att det inte blir Brasilien, eller Tyskland, för dom är F1, respektive A1, men sedan är det seedningsgrupper, lottningsregler och slumpen som avgör (jag har kollat igenom ganska noga och har hygglig koll för sannolikheten för olika utfall). Jag hoppas på Sverige-Ecuador.

Nu börjar det.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home