lördag, november 12, 2005

Idolhysteriska hälsningar från FredrikS

När jag var liten köpte jag en skiva till mamma och pappa. Det var en Cindy Peters-skiva (heter hon så?) och Cindy satt och signerade skivan mitt i julruschen. Det var den första och tills idag enda autograf jag någonsin fixat. Idag gick jag ett steg längre.

När jag gick in på bokaffären idag såg jag att det var rea på Fredrik Strages bok FANS - en bok om besatthet. Det finns få som är så sympatiska som vår svenske Alfred E. Neuman look-a-like och hans krönikor är alltid lika välskrivna och läsvärda, därför har jag varit sugen på att köpa boken ett tag. Jag går fram till bokhögen, tar en bok och slår upp den för att känna efter om jag verkligen vill ha den genom att läsa början. Och visst vill jag det. Så fort jag bestämt mig ser jag att Fredrik sitter i en fåtölj några meter in i butiken. Han är där för boksignering. Jag har inget behov av en autograf, så jag går direkt till kassan, men när kassörskan ser att jag har en osignerad bok frågar hon om jag inte vill ha en signerad kopia ändå. "Nja, svarar jag, det behöver jag inte, det är boken jag vill åt", men hon ger sig inte, utan övertalar mig att ta min bok och trava iväg till Fredrik för en autograf. Jag blir först för dagen att få en autograf konsterarar han och frågar vad jag vill att han ska skriva. Jag inte har en aning, så jag ser bara förvirrad ut och mumlar att jag inte vet. Vi växlar några ord och så skriver han min första helt egna autograf någonsin, Idolhysteriska hälsningar från FredrikS, och ritar en stjärna.


Lite ironiskt att min första autograf är av en författare, som lanserar sin bok om just autografjägare och des gelikar.

1 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

Fredrik S i all ära, men HANSON du, HANSON. Fatta vad hipp jag är.

11:02 em

 

Skicka en kommentar

<< Home