tisdag, november 01, 2005

Splash Everything Red

När jag såg Heinz nya ketchupflaska fylldes jag av habegär. En upp-och-nedvänd flaska är inte varje dag man får nöjet att njuta av. Jag är helt såld på märkliga gimmicks vars syfte är att lura kunden att köpa. När tandborstarna började med en massa säljtrams provade jag det mesta; tandborstar med fjädring, extra grepp, mönstrade borst, o.s.v., när jag väl tröttnat på min tandborstexpedition föll valet på Claes Ohlsons 12-pack med eget etui till varje borste, som köpes för ynka 36 kronor. Stark köprekomendation för dessa. Tandborstarna är ett sidospår dock. Det är ketchup det här ska handla om. Heinz till synes geniala "stay clean cap" för att vara lite mer precis. Eller "splash everything red", som den borde heta. Det är inte så att dom ljuger. Nej, tvärtom, Heinz designers har försäkrat sig om att locket inte får det minsta ketchup på sig. Genom en ganial lösning som gör det omöjligare än någonsin att undvika ketchup-effekten, har dom försökrat sig om ett rent lock. Först kommer inget, sedan inget och sen plötsligt, utan att du själv märkt att du tagit i det minsta lilla extra, så kommer den, explosionen, som ett blixtnedslagg skjuter ketchupen iväg i dödsförakt. Den träffar korven med massiv kraft och stänker iväg åt alla håll och kanter för att fösäkra sig om att smak- och färgsätta allt i dess närhet. Förutom locket så klart. För det är locket som ska räddas till varje pris. Och vad kan vara en bättre lösningen än att skjuta iväg ketchupen så långt bort som möjligt från locket?

Vill du skriva en slogan för att hylla den flygande ketchup kan du göra det här.

2 Det här är vad ni sagt:

Blogger Helena said...

Haha, vad rolig du är!

(Obs, det var inte en slogan).

3:58 em

 
Blogger chespirito said...

Visst är jag. ;)

Humor på låg nivå är också humor. Om min slogan mot alla odds blir vald lovar jag att köpa en felvänd flaska igen.

4:43 em

 

Skicka en kommentar

<< Home