torsdag, oktober 13, 2005

Viggo

Vid det traditionella lördagsfikat avslöjade två av mina bästa kompisar, P och A, att dom väntade barn. Grattis, grattis! Eftersom A gillar Viggo, namnet alltså, har hon alltid velat att deras första unge ska heta just Viggo om det blir en pojke, men P har stretat emot. Jag hade alltså inget annat val än att undersöka hur maktkampen gått. "Nej, jag fick ge mig", konstaterade A. M, en lite mer flyktigt, men hiskeligt roligt kompis, utbrister då "Men Viggo är ju vackert!". Nu ser A ser sin chans och tar raskt fram rustningen, slipar svärdet och ska just återtuppta striden. "Där ser du!", utbrister hon. P replikerar snabbt att det är ju bara en person. Och det är då M avgjör striden. För alltid.

M skaffade hund för ungefär ett år sedan. Jag tror det är en pitbull, även om jag aldrig sett den och aldrig frågat faktiskt. Han är väldigt fäst vid den och hundar i allmänhet, så när han avgjör striden är det inte alls menat som någon nådastöt, utan tvärtom som något väldigt positivt. Men avgjör striden gör han iaf, när han glatt flikar in "Viggo är ju jättefint. Det har ju blivit ett väldigt populärt hundnamn också".

Grattis P. Du vann.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home