lördag, oktober 29, 2005

I stan och imponeras

Jag är precis tillbak från en shoppingrunda i Frölunda. Ja, jag är och hälsar på min lillasyster, så jag var ju tvungen att åka och handla när jag väl var i en ganska riktig stad. Eftersom jag inte varit ute i Frölunda och handlat förut bestämde vi oss för att åka dit. Målet var två skjortor och ett par byxor, som alla skulle passa vid tillfällen när jag måste vara ganska uppklädd utan att vara för strikt klädd på jobbet. Dessutom ska kläderna passa på Bishops Arms med en London Special i handen. Det är mycket viktigt. Resulatatet blev riktigt lyckat om jag får säga det själv. Det blev en brunrandigskjorta, ett par svarta manchesterbyxor och en utsökt brun manchesterkostym från Esprit. Min första manchesterkostym någnsin och den borde uppfylla syftet perfekt. Jag är säker på att kollektionen passar hela Bishops ale-utbud och säkert någon veteöl, pilsner och rent ut av en kwak också. Dessutom skall den utan poblem dra in nya spännade projekt till företaget. Jag är mycket nöjd.

Lillasyrran håller på att bygga om sin egnahemsvilla. Den har utökats från ca 80 till 170 kvadrat tror jag och även om det inte är klart, ser man redan nu att resultatet blir fantastikt. I källaren blir det ett biorum med en bildyta på gissningsvis 2-3 meter diameter och en riktig bildkanon. Ni vet en sån där på 100 kg, med tre stora "lampor" (bildrör) som förser med rött, grönt, respektive blått ljus. KJ, lillasyrrans man, har fått den från ett gammal jobb. Ja, egentligen fick han två stycken ofungerande projektorer, som han sedan kombinerat ihop till en fungerande. Hur fräckt som hellst. Ruskigt hög imponansfaktor när det blir klart. Och för första gången har jag insett varför man ska ha egen villa och inte hyresrätt. Även i deras blivande biosoffa kommer min kollektion göra sig utmärkt.

1 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

"Jag vill också ha en plyschoverall" var det en programledare som sa på tv igår. Ditt manchesterinköp gav mig plyschassociationer ;) Säkert snyggt förstås.

1:38 em

 

Skicka en kommentar

<< Home