tisdag, december 27, 2005

Biltvätt

Efter att KJ och jag bowlat lite på bowllaget i Uppsala i söndags kväll (Jag är en usel bowlare, så jag förlorade som vanligt) bestämde vi oss för att träffa L&S för att ta en öl och kanske någon drink. Efter att ha upptäckt att det mesta var antingen stängt, eller skyddat av kilometerlånga köer gick vi till ett litet ställe vid Vaksala torg. Det hade kanske 7-8 bord, 1 dj-bås, eller snarare bord, en minimal bar, folk i svarta kläder som satt och beklagade sig över kön till Katalin och att gamla Katalin inte hade öppet för dagen och en tjej som tyckte att en genomskinlig topp (och då menar jag genomskinlig á la modevisning) med illröd bh var en för dagen perfekt utstyrsel. Efter ett tag sträcker bh-tjejen över en gästbok till oss. Vi bläddrar i den och förundras över hur dumma saker folk kan skriva när de är fulla. För jag hoppas inte de skrivit samma saker när de är nyktra. Sista ordet i det inlägg som BH-tjejen med kompisar just skrivit är märkligt nog Hitler. Varför dyker han upp överallt för tillfället? Dessutom var han omnämnd i positiva ordalag. Mycket märkligt och skrämmande.

Samtidigt som vi gick ut gjorde fem latinos det samma. Eftersom två av dom var svarta förstod jag inte dom var latinos förens dom började prata på spanska.
-Jag är kissnödig, är inte ni det också?
Övriga instämmer nickande.
-Vilken bil ska vi ta?
En av dom pekar på en vit bil fem meter bort och de travar fram. Tre av dom fortsätter runt hörnet för att kissa antar jag, medan två av dom ställer sig på varsin sida av motorhuven. Jag börjar misstänka att de antingen ska slå sönder bilen, eller kanske sno den. Medan jag funderar på vad jag ska göra drar de ner sina gylfar och börjar skrattandes kissa på bilen. Efter att kommit fram till att kiss på en bil inte är värt att riskera livet för nöjer jag mig med att titta argt på dom och förbanna att jag inte har en bättre kamera i mobilen. Hade jag kunna ta ett kort och anmäla till polisen hade jag gjort det, utan problem, men att gå in och riskera hälsan för lite kiss på en bil är inte min grej. Istället kommer KJ, L&S ut från puben och vi traskar hemåt genom snön.

2 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

Jag kan inte höra talas om "bowling" "nice" eller "frankrike" utan att drabbas av akuta magsmärtor. Tänkte bara meddela det. Eftersom jag fick ont i magen av första meningen där.

8:25 em

 
Blogger Sasha said...

För övrigt låter det som om du har haft en upplyftande jul ;)

8:27 em

 

Skicka en kommentar

<< Home