fredag, mars 17, 2006

Ett helt akvarium med guldfiskar

Medan jag står på jobbet, jag har som princip att stå och jobba ungefär halva arbetsdagen, och klurar på varför inte min seismometermodell fungerar ringer mobilen. "Hej, är du på väg?", frågar min syster, "mamma och pappa är hos oss, så det är bättre att du åker hit direkt". Min seismometermodell fungerar fortfarande inte, men det behövs inte för att jag ska känna hur marken skakar till. "Ja, just det, var det den här helgen som V har födelsedagsfirande", replikerar jag, samtidigt som jag inser mitt misstag. Jag borde sitta i bilen och susa fram norrut på E4 så här dags och inte stå kvar på jobbet. Jag hade ju nästan lovat. Åker hem istället och konstaterar att jag får åka imorgon istället.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home