tisdag, mars 14, 2006

Popcorn-träd

På vägen hem från affären lyckades jag tappa min nyinköpta popcorn-majs. Påsen landade som en splitterbomb mitt på trottoaren och nu är frågan vad som kommer att hända med dom?

1. 513 popcornträd växer upp på trottoaren. Rötterna gräver sig under vägen och spränger sönder den i bitar.

X. På sin väg till affären trampar vårdslösa studenter sönder kornen och de plattas ut till Corn Flakes. En kreativ student plockar upp dom från trottoaren och konkurrerar ut Kelloggs.

2. Vårsolen tittar fram imorgon och värmer de gyllene kornen, som spontanpoppar och bildar ett massiv popcornregn över Linköping. Uppretade Linköpingsbönder tvingar SMHIs metrologer i Norrköping avgå då de inte lyckats förutspå vädret korrekt.

4 Det här är vad ni sagt:

Anonymous Anonym said...

Om alt 1 inträffar tänker jag flytta dit och hänga med munnen i träden, de komemr att vara tomma på nolltid.

11:44 fm

 
Blogger chespirito said...

Någon vårsol syns inte till, så alternativ 2 blir alltmer osannolikt. Eftersom inte heller kornen syns längre verkar de inte ha blivit några corn flakes av dom heller, om inte studenten varit snabb. Allt tyder alltså på att kornen grävt ner sig i backen för att snart sprika upp 513 blomstrande popcornträd.

7:56 em

 
Anonymous Anonym said...

Det låter helt fantastiskt. Nästan FÖR bra för att vara sant.

2:43 em

 
Blogger chespirito said...

Under helgen smälte en del av snön bort och kornen tittade fram, så de har inte slagit rot än. Jag har försökt googla efter optimala växtförhållanden för popcornträd, men inte hittat något. Jag tar tacksamt emot tips.

6:10 em

 

Skicka en kommentar

<< Home