tisdag, juli 11, 2006

Storfiskare

Hur makabert är det egentligen inte att meta?

Först letar jag upp en stackars mask som sökt sig upp från marken eftersom det regnat lite, sedan delar jag den på mitten för att den ska räcka längre och efter det trär jag den första halvan på en krok. Flötet guppar lite lugnt i vattnet och lindar in linan i ett vasstrå. Det rycker lite, men ingen fisk syns till och inte masken heller. Så här dags agnar jag med den andra halvan och börjar titta på flötet igen. Något blänker till i närheten och flötet rycker till igen, men inget den här gången heller. Var det inte något ganska stort vi såg? Snart rycker det igen och skoningslöst snärtar jag till med spöt. En vild kamp följer och jag längtar efter selen som dom brukar använda vid havsfiske, men tillslut får jag upp fisken ändå och kan stolt poserar framför kameran:

Den var så här STOR! Vägde säkert 30-40 kg. När poserandet är slut börjar jag slita i kroken för att få låss storfisken och lägger tillbaks den i vattnet. Händerna blir kladdiga av fisken och jag konstaterar att jag dragit upp millenniets största fisk och därmed är fisketuren slut.

1 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

Med tre gram tänkte jag på en sån där liten tetrafisk. Den där är ju enorm!

7:13 em

 

Skicka en kommentar

<< Home