lördag, juli 28, 2007

Semester i punktform

Efter en veckas semster är jag tillbaks i min ekande lägenhet. Några observationer från semestern.

Danmark gör sig mycket bättre i sol än regn.

Tysk satellit-TV är inte någon höjdare. Framförallt om man inte kan tyska.

Att välja motiv till Danska tidningars förstasidor var inte direkt svårt under Tour de France:

Kyllingen Rasmussen tog jackpot i förstasidor, men i allt dopingsnack missade man att nämna vem han är lik som ett bär. Ser ni?
Helt rätt! Robert Gustafsson, när han spelar Arne Anka!

Eftersom vi bodde vid småbåtshamnen var jag tvungen att köpa ett par nya skor på rean:
Självklart måste man ha ett par vita Henri Lloyd om man ska kunna se ut som att man äger en fin segelbåt.

Bloggers formattering blir inte ett dugg bättre av en semester.

Förresten, vem har fått för sig att Danmark är ett ölland. Ett land där det i praktiken bara går att få tag på fulöl borde aldrig få kallas ett ölland. Årets bottennotering stod ölen havskum för.

3 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

Undra just hur länge du kommer lyckas hålla de där pjuksen vita? Om du tänker cykla till jobbet...

Fruktträdets dator har för övrigt 1) en glapp skärm som gör att det blir helt vitt när skärmen rubbas och 2) en glapp nätverkskabel som får datorn att tappa nätkontakten var femte sekund. Vad är det med glappande kontakter som får dem att dras till mig, undrar jag.

9:45 fm

 
Blogger chespirito said...

Ska vi tävla om glappande datorkontakter eller?

11:39 fm

 
Blogger chespirito said...

Skorna ska jag ju bara ha på min virtuella segelbåt, så det lär inte bli några problem.

1:05 em

 

Skicka en kommentar

<< Home