tisdag, juli 10, 2007

Jämnbra

Plötsligt har jag hur mycket tid som helst och jag borde kunna städa och göra fint, men jag tvättade ju igår så varför inte döda tid med ett intelligenstest?

Efter lite knappande får jag reda på att jag med 138 poäng tillhör den smartaste procenten och skulle få plats i mensa (minst 131), men Poetic Genius Society (vad det nu är) missar jag med en poäng. På en normalfördelningskurva ser det ut så här fint:

Fast roligare är statistiken, som visar att jag
  1. är jämnbra, inga speciella styrkor eller svagheter (tur att dom inte testar rättstavning, eller gud förbjude, förmåga att bemästra blogger)
  2. är en bättre ordvetare än jag tror (141.4 på ordtestet)
  3. har mycket bättre minne en någon kunde ana och missade bara en fråga där
  4. missar mest på bilddelen, vilket kanske inte är så förvånande
  5. missar en fråga på logiskt tänkade, vilket stör mig enormt
  6. ska gå ut och ta en öl nu (nåja, det frangick kanske inte ur statistiken, men lite egna slutsatser får jag väl dra?)

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home