onsdag, maj 16, 2007

Ett svärd genom skägget

Tänk i år efter år har jag gjort det lätt för mig och följt reklamens makt. Utan att tveka har jag köpt rakhyvel och gel från Gillette. År ut och år in. Plötsligt får jag för mig att köpa L'Oréal anti-irritation skin caring shave foam sensitive skin (phew vilket namn) med hydra-protective film, vad det nu är.

Ok, det kanske inte är lika bra tänker jag, men det är ju billigare iaf, när jag tar mod till mig och provar. Några sekunder senare inser jag att det fungerar klart bättre, förutom lukten som inte är äcklig, men inte god heller. Den luktar faktiskt ganska exakt som vanligt budget hårklet från L'Oréal brukar lukta, men när det gäller att göra rakningen bekväm och bra är det definitivt bättre.

Stärkt av framgången vågar jag ta nästa våghalsiga steg. Jag inser att det är ett stort och mycket farligare steg. Jag köper Wilkinson Sword Extreme3 och låter svärden vina över mina kinder. Efter att ha kommit över den första chocken, den nya ovana vinkeln mellan blad och skaft, får jag snart snitts på det och än en gång slås jag av häpnad. Även Wilkinson är ju bättre än Gillette, mycket bättre till och med, för att inte säga överlägsen. Efter några gångers användning inser jag dessutom att bladen håller längre och jag kan nöjt konstatera att mitt enorma mod har lönats rikligt.

0 Det här är vad ni sagt:

Skicka en kommentar

<< Home