lördag, september 10, 2005

Går på samma sten

Vid trettontiden idag kommer jag troligen sitta med en panini i ena handen och en te i den andra. Det är nämligen vad jag brukar göra på lördagar. Det börjar med att jag går ner på stan och shoppar lite. Någonstans mellan sten 2327 och 2383 (jag börjar känna igen byns kullerstenar efter mer än ett decenium i Linköping) brukar jag träffa på första kompisen, eller så är det någon som hör av sig på mobilen. Sedan blir det en tur genom kläd-, sko- och skivaffärer. Kanske bolaget också. Det tar inte så lång tid, med tanke på det magra utbudet. Linköping tillhör ju den intetsägande högen av svenska standardhålor. Du vet dom där med ca 120 tusen invånare, en H&M, ett Stadium, en Intesport, en Duka, en Servera o.s.v. och så kanske en handfull "unika" butiker. Du förstår bilden. Bilden av hålor som Västerås, Örebro, Umeå, Luleå, Norrköping och Linköping. Det går som asgt ganska snabbt och när vi känner oss färdiga med shoppandet, så är det dags för paninin.

Mangote skulle vara gott till paninin idag.

2 Det här är vad ni sagt:

Blogger Sasha said...

Nu glömde du TORNBY!

10:12 fm

 
Blogger chespirito said...

Jag visste att någon skulle påpeka det. Varje svensk standardhåla har ju också ett shoppingområde utöver centrum. Oftast uppbyggt runt IKEA, som i Linkebodas fall, och innehållande i stort sett samma butiker som i centrum. Egentligen finns det alltså 2 H&M, 2 Duka, 2 Stadium, o.s.v. i varje svensk standardhåla.

3:13 em

 

Skicka en kommentar

<< Home